BIG DATA & the business of emotion

Een hypotheek in 2020
De klant aan het stuur. Er valt iets te kiezen. Online is er van alles zelf te doen. Met enkele muisklikken kun je een hypotheek voor je droomhuis regelen. Net zo gemakkelijk. En niet te veel lastige vragen. Gewoon invullen, klikken, klaar. 30 jaar geluk binnen 30 minuten voor elkaar. Of toch niet?

De financieel dienstverlener in 2020
Je zou er bijna neerslachtig van worden. Want wat is je rol nog als financieel adviseur? De “robo-adviseur” is rechtlijniger dan dat jij als mens ooit zult worden. De “robo-adviseur” vergeet geen getallen uit een tabel. De “robo-adviseur” heeft alle voorwaarden altijd paraat…..

En juist daar maak jij het verschil. De menselijke factor, de factor van de vertrouwde adviseur uit de buurt, de factor van de oprechte interesse in de wensen van jouw klant. Misschien is het advies van de “robo-adviseur” wel foutlozer dan dat jij ooit zult zijn. Tegelijkertijd is het ook zoutlozer. Jij kent je klant, jij weet wat hem of haar beweegt, jij kunt die second opinion leveren, dat stukje vertrouwen, naar jou komt de klant altijd toe. Ja toch?

Small data
De (vak)pers staat vol met stukken over BIG DATA. De grote technologie reuzen weten van alles van je. De banken weten precies hoeveel je op welk moment uitgeeft bij welk bedrijf. De supermarkten weten dat jij een voorkeur hebt voor belegen kaas en serrano ham. En zij bedrijven daar marketing mee.
En wat weet jij van je klant? Hoe zorg jij er voor dat je in verbinding blijft met je klant?

BIG DATA & the business of emotion
BIG DATA is geen bedreiging. Hoe perfect ook. Business is emotion. En dat levert de mens over het algemeen beter dan een robot (Wall-E in de gelijknamige Disney-film uitgezonderd misschien). Zorg ervoor dat je op het emotionele vlak komt bij je klant. Maak van je klant een relatie. Niet met groteske IT-projecten. Wel met wat jij en je team nu kan doen. Ga voor concrete acties. Passend bij jou en je bedrijf.

Zo blijf je in de lead. Je houdt verbinding. Je speelt in op wat er leeft. De vertrouwde adviseur van jouw klant. Be big in the business of motion!

SURION: BIG DATA? Small data first!

SURION heeft de workshop “BIG DATA? Small data first!” ontwikkeld. Deze wordt gegeven i.s.m. Aegon. Je maakt een korte voorbereidende opdracht op je bedrijf. Daarna zal in een interactieve sessie ingegaan worden op een eerste stap om je klantrelatie te verdiepen. De datum is 7 oktober 2016. De sessie vindt plaats in Zwolle bij Van Der Valk (zie www.valk.nl voor het adres). De tijdsduur is van 8.00 uur (we starten met een ontbijt) tot 11.30 uur. Dus na de middag meteen aan de slag…..

De investering bedraagt, als introductieprijs, slechts € 50,= (excl. BTW). Meer informatie en aanmelding via peter@surion.nl of 06-50666656. Ook kan je terecht bij Marco Braun en Marco Bolt van Aegon.

 

https://youtu.be/cpFjV5yXA