Two months off…….you bring light in!

De twee rustige maanden juli en augustus zijn voorbij. Nederland was “two months off”. Een mooi moment van bezinning. Terug- , maar vooral, vooruitkijken.

Het gaat goed. De economie groeit weer. Al 9 kwartalen opeenvolgend is er sprake van groei in Nederland. De donkere periode van de crisis hebben we achter ons gelaten. Tegelijkertijd is er geen tijd om zelfgenoegzaam achterover te leunen.

De economie is bezig met grote transities. Über, de grootste taxi-onderneming ter wereld heeft zelf geen taxi’s. AirBNB, de grootste verzorger van onderdak heeft zelf geen hotels.

De successen uit het verleden geven geen enkele garantie op succes in de toekomst. V&D heeft de slag gemist. Idem voor MS-mode, Scapino,  Paradigit, Mitra-slijterij en ga zo maar door.

Banken trekken zich terug uit de kernen. Een postkantoor is niet meer dan een balie bij een supermarkt of een tankstation. Alles wordt anoniemer.

Tegelijkertijd is de groei aan kleine, lokale, bierbrouwerijen groot. Restaurants zetten op de kaart waar de koeien die als biefstuk op het bord liggen, hebben gegraasd.  Kortom, lokaal centraal is bezig met een opmars naast de grote jongens op de markt. Local heroes rule!

En daar liggen kansen. Binnen de eigen community of bestaande klantenkring. De uitdaging is om, naast alle verleidingen die er zijn, op de radar te blijven bij jouw klant en jouw omgeving.  Hoe doe je dat?

Allereerst door duidelijk te hebben wat je markt is, wat je doelen zijn en wat je doet om ze te bereiken. En dan niet alleen de verkopers of accountmanagers, maar iedereen die bij het commerciële traject betrokken is.

Vervolgens bepalen waar je actie op wilt ondernemen. Waar liggen verbeterpunten in de relatie met de bestaande klanten? Waar is er nog markt die onontgonnen is?

En dan: focus. Gedecideerd op je doel af. Niet eenmalig. Continu. Door met elkaar als een team voor de doelstellingen te gaan. En maak daarbij vooral gebruik van je sterke kanten.

Neem daar 2 maanden voor. Pak het gestructureerd aan. Zorg voor een adviseur die jouw praktijk kent. Gevolg: blije klanten, gelukkige medewerkers en ook nog eens meer omzet.  You bring light in….

In 2 maanden maak jij de juiste stappen met de OmzetKatalysator. Een beproefde aanpak in een samenwerking tussen SURION en Progress to Go.  

Wil je weten hoe dit werkt? Bel of mail me!

Peter Wormskamp; tel. 06-50 66 66 56; mail: peter@surion.nl